TÜRKİYE’NİN % 100 YERLİ MEYVE SUYU ÜRETİCİSİYİZ.

SAĞLIK İÇİN JUSS MEYVE SUYU İÇİN VE ÜLKEMİZE KATKI SAĞLAYIN.

DÜNYA STANDARTLARINDA İLERİ TEKNOLOJİDE MAKİNA PARKURU İLE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRETİM YAPMAKTAYIZ.

 HEDEFİMİZ MEVCUT PASTADAKİ PAYINI İSTİKRARLI BİR ŞEKİLDE ARTTIRMAK.


İLK FABRİKA, 1997 YILINDA ADANA HACI SABANCI ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE MEYVE SUYU ÜRETİMİ İÇİN TETRAPAK DOLUM MAKİNALARI İLE KURULMUŞTUR. 1997 YILINDA ADANA’DA FAALİYETE BAŞLAYAN OĞUZ GIDA HIZLA MAKİNA PARKURUNU ARTTIRARAK 2005 YILINDA SAKARYA 2. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ’NDE ŞUBESİNİ KURULDU.

 

2007 YILINDA BOLU ABANT’TA MADEN SUYU VE MİNERALLİ GAZLI İÇECEK İÇİN TESİS FAALİYETE GEÇMİŞTİR.

 

DALINDAN SOFRAYA HEDEFİMİZ İLE 2014 YILINDA MEYVEYİ SIKIP MEYVE SUYU KONSANTRESİNE DÖNÜŞTÜREN ADANA HACI SABANCI ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE MEYVE SUYU VE PÜRE KONSANTRE FABRİKASINI BÜNYESİNE KATTI.

 

EREĞLİ ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE 2020 YILINDA FAALİYETTE OLMASI HEDEFLENEN SÜT ÜRETİM TESİSİ İLE SEKTÖRDEKİ GÜÇLÜ VARLIĞINI SÜRDÜRMEYE DEVAM ETMEKTEDİR.

 

2019 YILINDA OĞUZ GIDA, OĞUZ İÇECEK, OĞUZ DOĞAL MADEN SUYU, STARKON, DAREN LOJİSTİK,….. ŞİRKETLERİ OĞUZ HOLDİNG ÇATISI ALTINDA TOPLANMIŞTIR.

 

TÜRKİYE’DE İÇECEK SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİ TERCİHLERİNİ NASIL TANIMLARSINIZ? SİZCE İÇECEK SEKTÖRÜNDE ÜRETİM AZALIYOR MU? TÜRK TÜKETİCİSİNİN BEKLENTİLERİ NELER?

TÜRKİYE’DE İÇECEK SEKTÖRÜ ÖTV (ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ) VE ÜLKE EKONOMİK KOŞULLARI NEDENİYLE ALIM GÜCÜNÜN AZALMASI SONUCU ÜRETİMİ AZALAN BİR SEKTÖR HALİNE GELMEKTEDİR. TÜKETİCİ ALIM GÜCÜNÜN AZALMASI %100 MEYVE SUYU VE MEYVE NEKTARI YERİNE MEYVELİ VEYA AROMALI İÇECEK TÜKETİMİNİN ARTMASINI SAĞLAMIŞTIR. SON 3 YILDIR GAZLI İÇECEKTE ÖZELLİKLE KOLA TÜKETİMİNDE DÜNYA GENELİNDE DÜŞÜŞ YAŞANMAKTA SOĞUK ÇAY, AROMALI VE VİTAMİNLİ SU TÜKETİMİNDE ARTIŞ GÖZLENMEKTEDİR.

İÇECEK SEKTÖRÜNDEKİ KÜÇÜLMEYE RAĞMEN OĞUZ GIDA STANDART KALİTEDE ÜRETİM, ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİNİN ÇOKLUĞU VE ASEPTİK KARTON, TENEKE KUTU, PET, CAM GİBİ HER TÜR AMBALAJDA TÜKETİCİ BEKLENTİLERİNİ KARŞILAYABİLME YETENEĞİ İLE HEM İÇ PAZARDA DÜNYA GENELİNDE 100’E YAKIN ÜLKEYE İHRACAT YAPARAK HEM DE DIŞ PAZARDA BÜYÜMEYE DEVAM ETMEKTEDİR.

DÜNYADA OLDUKÇA YAYGINLAŞAN SAĞLIKLI YAŞAM TRENDİ 2017 YILI İTİBARİYLE TÜRKİYE’DE DE GÖRÜLMEYE BAŞLANMIŞTIR. BU DURUM KORUYUCU İÇEREN GAZLI İÇECEKLERİN VE ŞEKER İÇERİĞİ YÜKSEK ÜRÜNLERİN TÜKETİMİNDE AZALMAYA KATKISIZ İÇECEKLERİN, MEYVE SUYU, SOĞUK ÇAY, VİTAMİNLİ VE AROMALI SULARIN, DÜŞÜK KALORİ İÇEREN, İÇECEKLERİN TÜKETİMLERİNİN ARTMASINA NEDEN OLMUŞTUR. GÜNÜMÜZDE TEKNOLOJİNİN TOPLUMDAKİ ARTAN ROLÜNE UYUM SAĞLAMANIN YANI SIRA TÜKETİCİNİN DAHA SAĞLIKLI, KATKISIZ VE İZLENEBİLİR GIDA TALEBİNE CEVAP VERME İHTİYACI DA GİDEREK ARTMAKTADIR. ŞİRKETİMİZ DEĞİŞEN TÜKETİCİ BEKLENTİLERİ, EN SAĞLIKLI ÜRÜNLERİN TEMİN EDİLMESİ VE İŞLENMESİ İÇİN DOĞRU İHTİYAÇLARI ANALİZ EDEREK, VERİMLİLİĞİ ARTIRICI ÇALIŞMALAR YAPMAKTADIR.

 

OĞUZ GIDA ŞU AN SEKTÖRDE NEREDE ? NASIL BİR GELECEK ÖNGÖRÜYOR VE BU GELECEKTE ŞİRKETİNİZ NEREDE YER ALICAK ?

OĞUZ GIDA KURULUŞUNDAN BUGÜNE TEKNOLOJİYİ YAKINDAN TAKİP EDEN, YENİLİKÇİ YAKLAŞIMI İLE SEKTÖRDE BENDE VARIM DEMEKTE 2015 YILINDAN İTİBAREN DE BÜYÜME HIZINI ARTTIRARAK İÇECEK SEKTÖRÜNÜN ÖNCÜLERİNDEN OLMA YOLUNDA GÜÇLÜ VE EMİN ADIMLARLA İLERLEMEKTEDİR.  2019 YILI İTİBARİYLE JUSS, BLACK BRUİN, SARIYER MARKALARI İLE MARKA GÜCÜNÜ ARTTIRMAYA YÖNELİK FAALİYETLERİ İLE MEVCUT PASTADAKİ PAYINI İSTİKRARLI BİR ŞEKİLDE ARTTIRMAKTADIR.

MEYVE SULARININ TÜKETİLMEMESİ İLE İLGİLİ SOSYAL MEDYA DA OLUMSUZ PAYLAŞIMLAR BULUNUYOR. SİZCE MEYVE SUYU TÜKETİMİ SAĞLIKLI MI?

MEYVE SUYU, İŞLENDİĞİNDE CİNSİNE GÖRE MEYVEYE ORANLA 4 KATINA DEK DAHA DEĞERLİ HALE GELEBİLEN VE DOĞASI GEREĞİ EN ÜST AŞAMADA YEREL KAYNAK İLE ÜRETİLEN BİR TİCARİ ÜRÜNDÜR. SAĞLIK BAKANLIĞI HALK SAĞLIĞI KURUMU TARAFINDAN YAYINLANAN TÜRKİYE BESLENME REHBERİ’NE (TÜBER 2015) GÖRE, GÜNDE 180 ML MEYVE SUYU TÜKETİMİ ÖNERİLMEKTEDİR. SAĞLIK İÇİN MEYVE SUYU TÜKETMELİYİZ.

 

AR-GE FAALİYETLERİNİZİ HAKKINDA BİLGİ VEREBİLİR MİSİNİZ?

 

AR-GE FAALİYETLERİMİZLE İNNOVATİF ÇALIŞMALARLA ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİNİN ARTIRILARAK TÜKETİCİLERE ALTERNATİF İÇECEKLER SUNULMASINI, DAHA KALİTELİ ANCAK MALİYETİ DAHA DÜŞÜK HAMMADDE İLE PİYASADAKİ REKABET GÜCÜNÜN ARTIRILMASINI, HAMMADDE ÜRETİMİNDEN İŞLEMEYE, PAKETLEMEDEN PAZARLAMAYA KADARKİ HER SÜRECİ TAKİP EDEREK ORTAYA ÇIKABİLECEK YENİLİKLERİN TAKİBİNİ SAĞLAMAKTAYIZ. BUNUNLA BİRLİKTE ARAŞTIRMALARIMIZLA DAHA SAĞLIKLI ÜRÜNLER ÜRETEREK GELECEK NESİLLERİMİZ OLACAK ÇOCUKLARIMIZA GÜVENLE İÇİREBİLECEĞİMİZ İÇECEKLER ÜRETMEKTEYİZ. PROFESYONEL YÖNETİM ANLAYIŞIMIZ, TECRÜBELİ KADROMUZLA KOŞULSUZ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ SAĞLAMAK İÇİN ÇALIŞMAKTAYIZ. SAHİP OLDUĞUMUZ GÜÇLÜ DAĞITIM AĞIMIZLA, İÇ VE DIŞ PİYASADAN ALDIĞIMIZ GÜÇLE TÜRKİYE EKONOMİSİNİN PARLAYAN YILDIZLARINDAN BİRİ OLMAYA DEVAM EDİYORUZ.

 

PRİVATE LABEL YAPIYOR MUSUNUZ?
ULUSAL ZİNCİRİN NEREDEYSE TAMAMINA PRİVATE LABEL YAPMAKTAYIZ. BUNUNLA BİRLİKTE İHRACAT PRİVATE LABEL TALEPLERİNİ DE KARŞILAMAKTAYIZ. İLERİ TEKNOLOJİ VE YÜKSEK KAPASİTELİ HATLARIMIZIN MALİYET YAPISININ DENGELENMESİ İÇİN GELEN PRİVATE LABEL TALEPLERİNİ ZAMANINDA KARŞILAYABİLMEKTEYİZ.

 

SEKTÖRÜNÜZDE YAŞADIĞINIZ GENEL SIKINTILARINIZ HAKKINDA BİLGİ VEREBİLİR MİSİNİZ?

 

TÜKETİCİLERİN AMBALAJ VE ETİKET YAZILARINI DOĞRU OKUMASI GEREKMEKTEDİR. MARKET RAFLARINDA YAN YANA GÖRÜLEN ÜRÜNLER ARASINDAKİ FİYAT FARKININ ÜRÜN SINIFINDAKİ FARKLILIKTAN OLABİLECEĞİNİ ANLAMALARI İÇİN DOĞRU OKUMA ÖNEMLİDİR.

HER İÇECEĞİN MEYVE ORANI FARKLIDIR. TÜRK GIDA KODEKSİ GEREĞİNCE İÇERDİKLERİ MEYVE ORANINA GÖRE MEYVE SUYU, MEYVE NEKTARI, MEYVELİ İÇECEK, AROMALI İÇECEK OLARAK DÖRT FARKLI KATEGORİDE DEĞERLENDİRİLMEKTEDİR. HER KATEGORİ FARKLI MEYVE ORANINA SAHİP VE BU ORANLAR İSE ETİKETTE MUTLAKA YER ALMAKTADIR.

·      SADECE MEYVEYE EN YAKIN OLAN, TAMAMEN MEYVEDEN OLUŞAN VE % 100 MEYVE ORANINA SAHİP OLAN İÇECEKLER MEYVE SUYUDUR. TİCARİ OLARAK %100 ELMA SUYU, %100 PORTAKAL SUYU, %100 ELMA-ŞEFTALİ SUYU,… VB OLARAK SATIŞI YAPILMAKTADIR.

·      TÜRKİYE’DE SATILAN ÇEŞİTLERDE % 25-50 MEYVE ORANINA SAHİP OLAN İÇECEKLER MEYVE NEKTARI OLARAK SINIFLANDIRILMAKTA ŞEFTALİ NEKTARI, VİŞNE NEKTARI, PORTAKAL NEKTARI,..VB. OLARAK SATIŞI YAPILMAKTADIR.

·      % 10-24 MEYVE ORANINA SAHİP OLAN İÇECEKLER MEYVELİ İÇECEK OLARAK SINIFLANDIRILMAKTA ŞEFTALİLİ İÇECEK, VİŞNELİ İÇECEK, PORTAKALLI İÇECEK,..VB. OLARAK SATIŞI YAPILMAKTADIR.

·      % 0-9 MEYVE ORANINA SAHİP OLAN İÇECEKLER AROMALI İÇECEK OLARAK SINIFLANDIRILMAKTADIR. ŞEFTALİ AROMALI İÇECEK, KAYISI AROMALI İÇECEK, ..VB. İSİMLERLE SATIŞI YAPILMAKTADIR.  

 

KATEGORİ FARKI AMBALAJ ÜZERİNDEKİ ETİKETTE YER ALMAKTADIR. ANCAK BU FARKLILIK SADECE BİLİNÇLİ TÜKETİCİLERİN TARAFINDAN ALGILANABİLMEKTEDİR. TÜKETİCİLERİN MARKA İLE BİRLİKTE ALDIKLARI ÜRÜNLERİN GERÇEKTE NE OLDUĞUNU DA BİLMELERİ OLDUKÇA ÖNEM TEŞKİL EDER.

 

 

 

İÇECEK SEKTÖRÜNDE BAZEN AMBALAJLI KUTULARIN İÇİNDE KÜFLÜ MEYVELERİN ÇIKTIĞINA DAİR VİDEO VE HABERLER YAYINLANIYOR. BU KONUDA BİR AÇIKLAMA YAPABİLİR MİSİNİZ?

 

MEYVE SUYU ÜRÜNLERİ, TÜRKİYE’DE TÜRK GIDA KODEKSİ GIDA KATKI MADDELERİ YÖNETMELİĞİ GEREĞİNCE KORUYUCU KATKI MADDESİ İÇERMEZLER. BU NEDENLE, KORUYUCU MADDE KULLANIMI, HER ŞEYDEN ÖNCE YASAL OLARAK MÜMKÜN DEĞİLDİR. MEYVE SULARININ MUHAFAZASI İÇİN KORUYUCU KİMYASAL MADDE KULLANILMASI TAMAMEN YASAKTIR. ZATEN MEYVE SUYU ENDÜSTRİSİNİN KULLANMAKTA OLDUĞU KORUMA TEKNOLOJİSİ DE KORUYUCU KATKI MADDELERİNİ GEREKTİRMEZ. MEYVE SUYUNUN UZUN RAF ÖMRÜNE SAHİP OLMASI, GIDALARIN KORUNMASINDA 200 YILDIR UYGULANAN FİZİKSEL BİR YÖNTEM OLAN PASTÖRİZASYON İŞLEMİYLE SAĞLANMAKTADIR.

 

MEYVE SUYU ÜRÜNLERİ, TÜKETİCİLERE SAĞLIKLI AMBALAJLARLA ULAŞIR. TÜKETİCİLERE KAPAĞI AÇILMAMIŞ, FİZİKSEL OLARAK ZARAR GÖRMEMİŞ, AŞIRI ŞEKİLDE GÜNEŞE YA DA RUTUBETE MARUZ KALAN ORTAMLARDA SAKLANMAYAN ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASI ÖNERİLMEKTEDİR. ANCAK, FABRİKADAN SATIŞ NOKTASINA, DEPODAN RAFA, RAFTAN ALIŞVERİŞ SEPETİNE, ORADAN KASAYA, HATTA EVLERE KADAR GİDEN YOLDA AMBALAJ ZEDELENEBİLİR. İLK BAKIŞTA GÖZLE GÖRÜLMEYECEK BİR DELİK OLUŞABİLİR. İÇERİSİNDE HERHANGİ BİR KORUYUCU MADDE BULUNMAYAN MEYVE SUYU, DOĞALLIĞININ BİR SONUCU OLARAK HAVA ALIRSA VE UYGUN ORTAM SAĞLANDIĞINDA KÜF-MAYA GELİŞMESİ İLE MEYVE SUYU BOZULMAYA BAŞLAR. BİZ BU DURUMU ANCAK AMBALAJ AÇILDIĞINDA GÖREBİLİRİZ. BU DURUM TIPKI AÇIKTA KALAN MEYVELERİN, PEYNİRİN YA DA YOĞURDUN KÜFLENMESİ GİBİDİR. BOZULMA SÜRESİ SICAKLIĞA GÖRE DEĞİŞMEKTE OLUP BUZDOLABINDA DAHA GEÇ, ODA SICAKLIĞINDA DAHA ÇABUK GERÇEKLEŞMEKTEDİR. AÇILAN MEYVE SUYUNUN BOZULMASI GERÇEKTE KORUYUCU MADDE İÇERMEDİĞİNİN DE BİR GÖSTERGESİDİR. EĞER KORUYUCU MADDE İÇERSEYDİ, AMBALAJ AÇILSA VEYA DELİNSE BİLE BOZULMAZDI. AMBALAJ AÇILMADIĞI VEYA DELİNMEDİĞİ SÜRECE MEYVE SUYU GÜVENİLİR TEKNOLOJİSİ GEREĞİ BOZULMAMAKTADIR. BU NEDENLE, KAPAĞI AÇILMIŞ ÜRÜNLERİN BUZDOLABINDA SAKLANMASI VE İKİ GÜN İÇERİSİNDE TÜKETİLMESİ GEREKMEKTEDİR.

 

 

·       Oğuz Gıda İçecek A.Ş. 1997 yılında Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesinde Tetrapak dolum makineleri ile meyve suyu üretimine başlamıştır. Daha sonraki yıllarda pet dolum hatları ve teneke kutu dolum hatlarını devreye alarak hızlı bir büyüme gerçekleştirmiştir. Yine Adana da ikinci fabrikası olan püre işlemelerini gerçekleştirdiği Starkon da dış kaynak kullanmadan kendi meyve bahçelerinden temin ettiği meyvelerinin pürelerini burada işleyerek hem rekabet avantajı hem kendi ürünlerinin kalitesini yine kendisi belirleme lüksüne sahiptir. 2005 yılı içerisinde Sakarya 2. Organize Sanayi Bölgesi’nde yeni fabrikasını hizmete sokmuştur.

·       Adana ve Sakarya fabrikalarında, tetrapak – kutu – pet – cam hatlarında tüm gramajlarda %100 meyve suyu, meyve nektarı, parçacıklı içecek, meyveli içecek, aromalı içecek, limonata, soğukçay, şerbetler, vitaminli su, vitamin içeceği, sporcu içeceği, enerji içeceği, gazlı içecek (kola, portakal, gazoz) üretimini sürdürmektedir. Adana da bulunan aseptik hattımızda pet ambalajda KORUYUCUSUZ olarak meyveli içecek – soğukçay – limonata üretimleri de gerçekleştirmek kabiliyetlerimiz arasındadır.

·       2007 yılında Bolu Abant’ta bulunan Maden Suları fabrikasını bünyesine katarak, bu tesislerinde cam hatta sade soda, meyveli soda, b+ ve c+ sodalar ile gazoz üretimlerini gerçekleştirmeye devam etmektedir.

·       Oğuz Gıda son olarak 2020 yılı Haziran ayı itibari ile  Konya Ereğli Organize Sanayide bulunan kendisine ait 100 dönüm arazide 16.000 metrekare kapalı alanlı süt işleme tesislerini hayata geçirmiş, kendi çiftliklerinde kendisine ait 2.000 büyük baş hayvanından elde ettiği sütü burada işleyerek tetrapakta Oğuz Çiftliği markası ile 1 lt ve 200 ml gramajlarda 5. Fabrikası ile birlikte içecek sektöründe süt üretimi ile yoluna emin adımlarla devam etmektedir.

 

·       Yine 2020 yılı içinde Temmuz ayı itibari ile 5 milyon Euro yatırım ile cam dolum tesisimizi faaliyete alarak cam da JUSS markası ile meyve suyu – %100 meyve suları – Sarıyer markası ile gazoz – Malton markası ile malt içeceği vb. gibi kategorilerde son tüketicimize yeni farklı özel tasarım cam şişelerde yeni ürünlerini son tüketicisinin beğenisine sunmaktadır.

·       Pazarda meyve suyu – soğuk çay kategorisinde JUSS markamız, enerji içeceği kategorisinde BLACK BRUİN, gazoz – limonata – şerbet – soda kategorilerinde SARIYER GAZOZ markalarımız ile ilerlemekteyiz. Bizler Oğuz Gıda olarak Türkiye nin tüm ulusal zincir mağazalarının kendi markalarında içecek çözüm ortağı olarak çalışırken yine tüm bu zincir mağazalarımızda kendi markalarımız olan JUSS – BLACK BRUİN – SARIYER GAZOZ ürünlerimizin de son tüketicilerimiz ile buluşmasını sağlayarak son derece geniş bir ağda müşterilerimiz ile buluşuyor ve her geçen gün Pazar payımızı artırıyoruz.

 

·       An itibari ile 103 ülkeye süreklilik arz eden aktif ihracatımız mevcut olup, bu ihracatlarımız tüm markalarımızı kapsamakta tüm çeşitlerimizi barındırmaktadır. Ürünlerimiz Asya & Orta Doğu & Balkanlar & Afrika & Avrupa & Amerika vb. gibi bulunan tüm ülkelerde bu ülkelerin zincir mağazalarında aktif olarak satılmaktadır.