“Markanın öz sermayesi müşterisidir”



BİR MARKANIN ASIL ÖZ SERMAYESİNİN MÜŞTERİSİ OLDUĞUNUN ALTINI ÇİZEN OĞUZ GIDA İHRACAT YÖNETİCİSİ DENİZ ÖZKAN, 2015 YILINDAN İTİBAREN HER YIL 3 KAT BİR BÜYÜME YAŞADIKLARINI, BUNUN DA İHRACAT RAKAMLARINA OLUMLU YÖNDE YANSIDIĞINI SÖYLEDİ.

Oğuz Gıda markaları ve ürün çeşitlilikleri nelerdir?

Juss, Daren, Bani, Oğuz Gold markaları ile 1litre JP, 200 ml TP, 250 ml & 330 ml teneke kutu, 250 ml & 1 litre pet (aseptik dolum) ambalajlarda %100 meyve suyu, meyve nektarı, meyveli içecek, aromalı içecek, 200 ml cam şişe sade maden suyu, meyve aromalı maden suyu, gazoz ve meyve aromalı gazlı içecek üretimi yapılmaktadır.

Black Bruin, Black Bear, Sky Fall, Weps, Juss Power Hits, Malton ve İso Sky markaları ile250 ml & 330 ml & 500 ml teneke kutu ambalajlarda; enerji içeceği, multivitamin içeceği, vitamin c içeceği, malt içeceği, meyve aromalı malt içeceği, sporcu içeceği üretimi yapılmaktadır. PLUSIS markası 500 ml pet şişede (aseptik dolum) vitaminli su üretimi yapılmaktadır.

 

Şirketinizin sektörel bazlı farklılığı nedir ve bu farklılığın ihracatınıza yansımasını nasıl değerlendirirsiniz?

Bir çok firmanın aksine farklı markalarda benzer ürün çeşitliliğinin fazla olması marka bilinirliğini eksi yönde etkiler yansımasını tamamen ortadan kaldıran, bizzat yönetim kurulumuzca belirlenen devrim niteliğinde öngörüdür. Zira şirketimiz bünyesindeki markalarımızın bilinirliği ve reel değerinde kayba değil aksine her geçen gün katma değere dönüşmüştür.

Marka yatırımı ve bilinirliği bizzat şirketin kendi öz sermayesi ile müşterileridir. Bu öngörü de farklılık olup stratejik bir yatırımdır. İhracatımıza yansıması olumlu yönde olmuştur.

Daha önce de sizinle paylaştığım ‘markanın öz sermayesi müşterisidir’ tespiti ile yola çıkmak gerekiyor. Burada esas müşterinin ayak izlerini doğru takip edebilmekten geçiyor.

Markaya sadakatin 5 temel bileşeni var, fayda, anlam, ilişki, sahicilik ve süreklilik. Bizim müşterilerimiz ülkelerindeki mevcut markalarla rekabet etmek zorunda. Bayilerimiz diğer markalar ile rekabette diğer markaların kendileri ile eşit şartlarda olup olmadığının tam olarak tespitini yapamamaktadır.

Ancak bizlerle iş birliklerinde çeşitliliğimiz sayesinde sermayelerini birden fazla firmaya bölmek zorunda kalmıyorlar. Bu da satış miktarını arttırabilme olanağını sağlamaktadır.

Aynı firmanın ikinci bir markasının raflarda olması rekabet değil aksine iş birliğine dönüşüyor. Çünkü eşit şartlarda aynı ürünlerde satış yaparken, firmanın dengeleri her iki bayisi içinde koruyacağını bilmektedir. Kazanımındaki artış fiyat bazlı değil sadece kendi yapabilirliği ile ilintili olduğu gerçeğini de bu durumda kabul etmiş olmaktadır.

Üretici ile ticari iş birliği kurallarında kendisi menfi tavır sergilemediği müddetçe; kazanımının da sürekliliğin olacağını bilmek bayilerimizin satış grafiğini arttırmaktadır.

Şirketimiz açısından faydası ise; tek marka ile 4 ya da 5 yılda gerçekleşebilecek ciro ve pazar payına en fazla 2 yıl içinde ulaşabilir olmak ve devamlılık sağlamak.

Bu sayede ihracat yaptığımız her ülkede sürdürülebilir bir ciro ve karlılıkla satış yapabilmekteyiz. Ülke bayilerimizde yine aynı kısa sürede kendi alt bayiliklerini oluşturabilmektedir.

 

İhracat yaptığınız ülkeler nereleridir?

Dünya genelinde takribi 90 ülke ve 200 iş ortağımız (bayimiz) mevcuttur. Bu ülkeler arasında Amerika, İngiltere, İtalya, Fransa, Hollanda, Japonya ile beraber Libya, Pakistan, İran, Irak, Suudi Arabistan gibi bir çok ülke bulunuyor.

 

İhracatın yıllık cironuzda yeri nedir?

2015 yılından itibaren her yıl ihracatımız 3 kat büyümüştür. Tek bir bayi kaybımız olmayıp sürekliliğimiz devam etmiştir. 2019 yılının son 4 aylık sürecinde tüm ülkemizde ihracat rakamları düşüşe geçmiş olmasına rağmen 2019 yılı üçüncü çeyrek 2018 yılı aynı döneme göre yine artış sağlamıştır.

 

Yurt dışı ve yurt içi fuarlara katılımınız ve fuarların avantajı var ise paylaşır mısınız?

Fuarlar firmaların ve markalarının bilinirliğini artıran en önemli etken daha doğrusu güçtür. Şirketimiz bu bilinçte olup, fuarları takip etmekte ve katılmaktadır. Foodexpo Greece, Sial Interfood Jakarta, Gulfood Dubai, Sial Paris, FHC China, Brezilya Apas, Sial China, PLMA World of Private Label Hollanda, Antad Alimentaria Mexico, Alimentaria Spain, Tehran Agrofood, Anuga Köln, CNR İstanbul katıldığımız son dönem fuarlardır.

Fuarların geri dönüşü de yine ilave müşteriler ve mevcut olanları koruma ile şirketimiz için her daim müspet sonuçlar vermektedir.

 

İhracat ekibiniz kaç kişiden oluşmaktadır?

Güncel hali ile toplamda 9 kişiyiz. Bu sayıda artış ve azalma olabilmektedir. Ekibimiz genç, dinamik ve özverili arkadaşlardan oluşmaktadır. Satıştan müşterimizin deposuna ulaştığı ana kadar her aşamadan, satışı gerçekleştiren ekip arkadaşımız sorumludur. Baştan sona tüm süreci aynı kişinin yönetmesi olası aksaklıkların anında çözümü gibi büyük avantajlar sağlamaktadır. Tüm ekip arkadaşlarım işlerini aşk ile yapmaktadır. Bunun geri dönüşümü de artan ihracat gücümüzdür.

 

İhracatta hedef ülkeleriniz ve hedefiniz nedir?

Hedef ülkeler değil de, hedef bölgeler dememiz daha doğru olacaktır. Mevcut satış hacmimizi Afrika, Asya ve Amerika’da arttırmak, Avrupa, Güney Amerika ve Arap ülkelerinde görünür üstünlüğümüzü ve mevcut konumumuzu korumak öncelikli hedeflerimizdendir.

 

Şirketiniz sloganı nedir sizce?

Her bütçeye kalite.

 


Diğer Haberler
yuzde 100 meyve suyu
yuzde 100 meyve suyu
yuzde 100 meyve suyu


2018 © JUSS - Tüm Hakları Saklıdır.